معرفی سیم بکسل آسانسوری :

سیم بکسل آسانسوری با برخورداری از استاندارد های روز دنیا و پشت سر گذاشتن انواع آزمایشات کششی ،پیچشی ،خمشی و در نهایت پس از گرفتن تأییده کنترل کیفیت شرکت جهت توزیع و پخش آماده و مهیا می گردند. سیم بکسل با توجه به نوع صنعت های مختلف و نیز محل مورد استفاده از نظر مشخصات فنی، متفاوت از یکدیگر ساخته می شوند.

از این رو انتخاب طناب فولادی که با رعایت اصول استاندارد بتواند از طول عمر و ایمنی بالایی برخوردار باشد، امری بسیار مهم بشمار می آید. چندی پیش اداره کل استاندارد به دلیل اهمیت بالای رعایت اصول استاندارد در تولید و نصب سیم بکسل ها ،سمیناری را برای کارشناسان و بازرسان فنی اداره برگزار کرد. این دوره آموزشی شامل عناوینی از جمله چگونگی تولید سیم بکسل، نحوه نصب سیم بکسل ،طریقه نگهداری و هم چنین شرح انواع مغزی ها برای سیم بکسل و خصوصا محاسبات انتخاب سیم بکسل مناسب برای آسانسور بود.

سیم بکسل آسانسور چیست:

سیم بکسل آسانسور نامی است که برای این طناب فولادی در نظر گرفته می شود. این وسیله پرکاربرد، مهم ترین نقش را در زمینه اتصالات صنعتی چه به عنوان کشنده و چه در قالب لیفتینگ ایفا می کند.سیم بکسل ها دارای اطلاعات فنی می باشند که بسته به صنایع مورد استفاده اعم از آسانسور،معدن،ماشین آلات و … در متریال ها و اندازه های متفاوتی جهت عرضه به بازار تولید می شوند.

سیم بکسل آسانسور

 

روش های ساخت سیم بکسل آسانسور:

سیم بکسل آسانسوری از جنس فولاد و بافت معمولی ۱۹*۸ ساخته و پرداخته می شود که منظور از این ارقام این است که بافت آن هشت رشته بوده که هر کدام از آن رشته ها دارای نوزده مفتول  ریزتر فولادی می باشد.

روند تولید این سیم بکسل به این صورت است که ، پس از اینکه فولاد گداخته شد ، بر روی آن آزمایشاتی صورت می پذیرد که در نهایت درصد کربن فولاد سنجیده شود. پس از انجام تست کربن ، مفتول که از این به بعد  wire  نامیده می شود با درصد درستی از کربن تحت کشش قرار گرفته می شود،  تا  مفتولی فولادی با ضخامت ۵/۵ میلی ایجاد گردد و همانطور که ذکر گردید این مفتول نازک فولادی همان رشته های نازکی هستند که در در دسته های ۱۹ تایی یک رشته از هشت رشته بافت ۱۹*۸ سیم بکسل آسانسوری را تشکیل میدهند. (تاریخچه سیم بکسل آسانسور)

لازم به ذکر است که کیفیت یا عدم کیفیت سیم ها ، صرفا بستگی به ماده اولیه آن ها دارد، پس از اینکه ماده اولیه تبدیل به مفتول فولادی ۵/۵ میلی متری گردید سایز مفتول قدری کمتر می شود تا برای کار مناسب تر شود. این بدان معناست که  پس از قرار گرفتن در ماشین کشش و طی مراحلی با انجام عملیات حرارتی کافی به سایز خروجی مناسب ۳/۳ میلی متر می رسد.

پس از انجام مراحل نازک سازی سیم و مبدل شدن به مفتول که جهت بافته شدن مناسب می باشد باید آبکاری برنج صورت گیرد. عملیات آبکاری جهت جلوگیری از فرسایش و زنگ زدگی سیم انجام می شود و سبب می شود که هیچ گونه شکستگی در برابر کشش های روی فولی کش پدیدار نگردد. (منبع)

آزمایشات کیفی سیم بکسل آسانسور:

قبل از بافتن سیم، یک آزمایش بسیار مهم وجود دارد که طی آن ،مفتول دور هم پیچانده می شود تا به یک حد مشخصی برسد در طول این تست نباید سیم دچار پاره گی و یا شکستگی شود.

تست کشش سیم بکسل
تست کشش سیم بکسل

این آزمایش در صنعت آسانسور ،تست پیچش نامیده می شود و یکی از مهم ترین تست های اجرایی مربوط به کنترل حداقل نیروی کششی در آزمایشات مربوط به بافت طناب های فولادی مخصوص آسانسور یا همان بافت ۱۹*۸ می باشد. حال نوبت به پیچیدن مفتول های آماده می رسد که یک رشته strand را تشکیل می دهند.

دلیل وجود مغزی کنف در سیم بکسل آسانسور:

در سیم بکسل آسانسوری عموما از مغز کنفی جهت چرب کردن سیم به صورت همیشگی استفاده می گردد. از انجاییکه کنف قابلیت و  توانایی نگهداری روغن را درون خودش دارد بنابراین با پیچیدن سیم ها یا همان استرندها به دور این هسته کنفی، نوعی از سیم بکسل با کاربرد استفاده در آسانسور ها و بالابرها تولید می گردد.

باید این نکته مهم را حتما مد نظر قرار داد  که سیم بکسل آسانسوری با سیم بکسل های معمولی در انجام تست ها و آزمایشات، تفاوت های زیادی را به همراه دارد هرچند بعضی از آزمایشات عمومی طناب های فولادی در تمامی سیم های بکسل تولید شده یکسان است.

در سیم بکسل معمولی ،تنها قسمتی از سیم در دستگاه تست قرار گرفته و کشیده می شود ودر صورت موفقیت در این تست ،سیم بکسل مورد تائید قرار می گیرد.

اما سیم بکسل آسانسوری قبل از انجام تست MBL یا کشش، درون دستگاه قرار گرفته تا یک میلیون بار تست روی آن انجام پذیرد. یعنی این ماشین مانند یک آسانسور طراحی شده است و با داشتن چند فولی که سیم دور آن بسته شده مورد آزمایش قرار می گیرد.

امروزه شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه تهیه و تولید سیم بکسل معمولا با انجام آزمایشات پیچش، خمش،شیمیایی و همگن بودن اتمی و تست های MBL که بسیار ضروری می باشد محصول تولید را روانه بازار می نمایند که  در اینصورت  مهر تائید سیم بکسل بهمراه سرتیفیکیت محصول  حتما باید پس از طی شدن این مراحل انجام گیرد . البته متاسفانه برخی از شرکت ها نامعتبر که محصولات خود را با قیمت بسیار ارزان در بازار تجهیزات لیفتینگ قرار می دهند تنها با انجام فقط یک با آزمایش ،سیم بکسل را روانه بازار می کنند.

انتخاب نوع سیم بکسل آسانسور

کاربرد 

و شاید مهم ترین معیار انتخاب سیم بکسل ،نوع کاربرد آن است که از این طریق ، ساختار ، استاندارد تولید و مغزی سیم بکسل را تعیین می شود.

میزان بار وارده بر  آسانسور :

میزان باری است که سیم بکسل باید تحمل کند و حتما بصورت کاملا مهندسی و با رعایت ضریب اطمینان یا همان Safety factor  محاسبه گردد. این محاسبه بار ، اطلاعات کاملی را جهت انتخاب سایز سیم بکسل ،تنسایل و متریال بکار رفته در آن را در اختیار ما قرار می دهد.

شرایط محیط کاری از قبیل حرارت و رطوبت آسانسور:

شرایط محیط کاری یعنی میزان حرارت و رطوبت و بطور کلی هر عامل بیرونی است که بتواند بر روی طناب فولادی اثر منفی و یا مخرب داشته باشد. به عنوان مثال در مناطقی که رطوبت بالا می باشد بدلیل جلوگیری از فرسایش و زنگ زدگی سیم بکسل های مورد استفاده در آن مناطق را به طور معمول بصورت گالوانیزه و استنلس استیل ساخته و  مورد استفاده قرار می دهند. (همچنین بخوانید: استفاده از سیم بکسل روکش دار آسانسوری)

روش تجربی در انتخاب سیم بکسل:

سیم بکسل آسانسوری را معمولا در بازار خم و رها می کنند و به این باور هستند که اگر سیم بکسل آسانسوری با کیفیت بالایی باشد باید خیلی فوری به حالت اولیه برگشته و هیچ گونه تغییری در شکل ظاهری و فرم ایجاد نگردد. هم چنین مغزی کنفی موجود در سیم بکسل آسانسور را چک می کنند که بصورت کاملا دقیق در مرکز سیم باشد و اصطلاحا از استرند ها بیرون نزند.

حال پس از گفتن خصوصیات و معیار های انتخاب سیم بکسل ،این سوال پیش می آید که:

 چرا باید از سیم بکسل برای جابجایی آسانسور استفاده شود؟

۲ دلیل می تواند وجود داشته باشد،یکی خاصیت مقید بودن خود به خود در سیم بکسل آسانسوری بوده و دیگری قابلیت تعیین درجه خستگی و استهلاک آن می باشد.

  1. در توضیح دلیل اول ، این را باید بدانید که سیم بکسل آسانسوری بدلیل ساختار موازی که دارا می باشد،اگر اتفاقی در بخشی از سیم بکسل ایجاد گردد کل سیستم مختل نشده و فقط قسمتی که دچار نقص شده است باید ترمیم و تعمیر گردد.
  2. دلیل دومی که مهر تائید مجدد بر استفاده از سیم بکسل می گذارد قابلیت تعیین درجه خستگی و استهلاک است. بدین صورت که اگر سیم بکسل در اثر فرسایش خم شدن و یا سائیده شدن پاره شود،سیم های خارجی آن دچار پارگی شده و به آسانی با چشم قابل رویت می باشد.این ویژگی کمک می کند که قبل از ایجاد خسارت های سنگین بتوانیم سیم بکسل را تعویض کنیم.

 انواع سیم بکسل آسانسور:

سیم بکسل کششی :

کاربری این نوع از سیم بکسل آسانسوری برای شرایطی است که خصوصیاتی از قبیل انعطاف و نیرو لازم باشد.

سیم بکسل کششی با نیروی بالا :

سیم بکسل کششی با نیروی بالا در مواردی که احتیاج به سرعت حرکت و یا ارتفاع زیاد می باشد، بدلیل نیروی اسمی بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد.لازم به ذکر می باشد که این نوع از سیم بکسل آسانسوری همچنین در شرایطی که سایش بالایی وجود دارد هم به کار گرفته می شود.

سیم بکسل آهنی :

این مدل از سیم بکسل در اکثر کاربری های آسانسوری مورد استفاده قرار می گیرد. (اطلاعات بیشتر)

مغزی سیم بکسل آسانسوری:

 قسمت مرکزی سیم بکسل که رشته های سیمی به دور آن تنیده میشوند را مغزی سیم بکسل می گویند.این بخش از سیم بکسل در دو نوع فولادی و الیافی نقش نگهداری رشته های طناب را ایفا می کنند.سیم بکسل با مغزی فولادی همانطور که انتظار می رود مستحکم تر بوده ولی به تبع آن از انعطاف کمتری برخوردار می باشد.

سیم بکسل با مغزی الیافی در شرایطی که انعطاف بالایی نیاز داشته باشیم مورد استفاده قرار گرفته و کاربری دارد.الیاف به کار رفته در این مدل از مغزی سیم بکسل می تواند مصنوعی و یا کاملا طبیعی باشد.الیاف طبیعی نظیر کنف می باشد که بسیار متداول می باشد و الیاف مصنوعی ،مانند پلی پروپیلین بوده که امروزه و به تدریج در حال افزایش می باشد و کاربری پیدا کرده است.

انواع تاب و بافت سیم بکسل:

سیم بکسل آسانسوری بر حسب نوع تاب به دو نوع تقسیم بندی می شوند :

سیم بکسل با تاب معمولی :

زمانی که جهت تاب رشته سیم ها خلاف جهت تاب مفتول باشد سیم بکسل با تاب معمولی نامیده می شود. این مدل از سیم بکسل در برابر فشار زیاد دچار لهیدگی و تغییر شکل نشده و مقاومت بالایی از خود در این رابطه نشان می دهد ولی انعطاف کمتری نسبت به نوع بعدی دارد.

سیم بکسل با تاب لنگ :

در این مدل از سیم بکسل که به نام John Lang انگلیسی نامیده شده تاب مفتول با رشته سیم ها در یک جهت بوده و لذا از فرسایش کمتری نسبت به نوع تاب معمولی برخوردار است ولی باید بسیار مواظب باشیدکه گره نخورد و یا ازهم باز نشود .به خاطر همین کاربرد آن در مواردی است که هر دو سر طناب مهار شده است.

پس از توضیحات ارائه شده برای هر دو نوع سیم بکسل آمده در بالا ،باید گفت که سیم بکسل با تاب معمولی بدلیل کارکرد آسان تر دارای کاربرد بیشتری می باشد ولی در شرایطی مانند آسانسور های باربری و مسافری که احتیاج به مقاومت بالا در برابر فرسایش می باشد نوع دوم ترجیح داده می شود.

بافت سیم بکسل آسانسور:

با توجه به سفارشات کارخانه مصرف کننده ،سیم بکسل در طول های متفاوتی برش داده می شود و سر آن ها را به صورت شبکه ای از هم باز می کنند و در نهایت با استفاده از دمگیر می بندند.سر شبکه شبکه شده سیم بکسل با استفاده از سمبه و چکش و گاز انبر پس از اینکه به صورت حلقه ای در آمد در سیم اصلی تنیده و بافته می شود. سه مرتبه بافتن هر تار از سیم بکسل لازم است.

طول بافت سیم بکسل‌هایی که بار بلند می‌کنند نباید از ۲۰ الی ۲۵برابر قطر خود سیم بکسل کمتر باشد. اگر قطر سیم بکسل ۱۵ میلی‌متر باشد باید طول بافت سیم بکسل ۳۷۵-۳۰۰ میلی‌متر باشد و هر ۵ میلی‌متری که به بافت اضافه شود لازم است از ۲۸ به بالا ۵ مرتبه هر رشته بافته شود. نباید از نقطه گلوی حلقه سیم بکسل تا آخرین نقطه بافت آن کمتر از ۵۰ سانتی‌متر باشد. لازمه ۷۵ سانتی‌متر طول بافت از ضخامت یا قطر ۲۷ میلی‌متر به بالا می‌باشد.

مشخصات سیم بکسل آسانسور:

سیم بکسل های آسانسوری به طور معمول با مغزی الیافی و با ساختاری در ۸ استرند می باشند. مغزی الیاف از جنس کنف بوده، البته گاها از پروپیلن و سیزال که الیاف مصنوعی می باشند نیز استفاده می شود.این الیاف ،استحکام بالا و در عین حال از انعطاف خوبی نیز برخوردار می باشند.

سیم بکسل های آسانسوری که کاربرد زیادی در صنایع دارند، بصورت گالوانیزه و گاها بصورت روغن زرد و سیاه رنگ در اندازه های ۸ میلیمتر،۱۰ میلیمتر، ۱۱ میلیمتر و ۱۲ میلیمتر تولید و عرضه می گردند که شاید بتوان این سیم بکسل را در رده سیم بکسل نازک نیز بحساب آورد ، لازم به ذکر می باشد که در این میان بیشترین مصرف و کاربردی ترین آن ها سایز ۱۰ سیم بکسل می باشد.

سیم بکسلی که روی گاورنر آسانسور ها مورد استفاده قرار می گیرد معمولا سیم بکسل با استرند های ۱۹ مفتوله می باشد، البته سیم بکسل گاورنر معروف به هفت لایه نیز که از انعطاف بالایی برخوردار است و نیروی کششی پائینی دارد نیز برای قرار گیری روی گاورنر آسانسورها کاربرد ویژه ای دارد.

سیم بکسل نمره ۱۰ آسانسور:

این مدل از سیم بکسل یعنی سیم بکسل سایز۱۰ همانطور که قبلا نیز گفته شد پر کاربرد ترین و در عین حال پر مصرف ترین سایز در صنعت بزرگ آسانسور می باشد.

این سیم بکسل دارای ساختار ۱۹*۸ و با مغزی الیافی و بعضا فولادی روانه بازار می گردد.اگر این سیم بکسل آسانسوری با مغزی کنفی باشد در هر ۱۰۰ متر دارای وزن ۶/۳۴ کیلوگرم می باشد و در حالتی که از مغزی فولادی در آن به کار رفته باشد در هر ۱۰۰ متر دارای وزن ۲/۴۲ کیلوگرم می باشد.هم چنین حداقل بار شکستی که برای سیم بکسل آسانسوری با مغزی کنفی تخمین زده شده ۹/۵۱ کیلو نیوتن بوده که این مقدار برای سیم بکسل آسانسوری با مغزی فولادی عددی برابر ۲/۶۱ کیلو نیوتن تخمین زده شده است.

با مرور توانایی های هر دو مغزی گفته شده در بالا به راحتی می توانیم در یابیم که سیم بکسل با مغزی فولادی از نیروی کششی و خواص مکانیکی بالاتری برخوردار است ولی بدلیل انعطاف کمی که دارد کاربری آن را نسبت به نوع مغز کنفی محدود و کمتر می کند.

سیم بکسل ۸:

یکی از سایز های پر فروش سیم بکسل آسانسور، سیم بکسل ۸ با مغزی کنف می باشد. قیمت سیم بکسل نمره ۸ برای قرقره ۱۰۰۰ متری در حدود هر متر ۱۴۰۰۰ تومان و برای متراژ های پایین تر در حدود هر متر ۱۴۵۰۰ تومان می باشد.(قیمت آنلاین سیم بکسل – این مطلب برای بهار ۹۸ می باشد.)

پوشش سطحی سیم بکسل آسانسور :

سیم بکسل آسانسور نمره 10

با سختی های سطحی و هم چنین نیروی کششی مختلف و از جنس فولاد ساخته و پرداخته می شود.ولی این نکته حتما باید در نظر گرفته شود که با توجه به نوع متریال به کار رفته که از جنس فولاد می باشد در معرض فرسایش و زنگ زدگی قرار دارد و نباید بدون پوشش سطحی مورد استفاده قرار بگیرد.

حال در این راستا و برای ایجاد این سطح پوششی ،معمولا سطح مفتول ها را قبل از قرار گیری در مرحله تولید با فلز روی در حمام روی گالوانیزه سرد می کنند.گاها برای ایجاد این سطح پوششی از پروسه آبکاری گالوانیزه گرم نیز برای سیم بکسل آسانسور نمره ۱۰ استفاده می شود که البته قیمت محصول نهایی بسیار بالاتر خواهد بود.

لازم به ذکر است که برای اینکه هیچ گونه رطوبتی بر روی سیم بکسل آسانسوری نشیند، سطح خارجی آن را با روغن سیاه و یا طلایی رنگ می پوشانند.

روغن سیم بکسل آسانسور:

از روغن مخصوص سیم بکسل برای سالم نگه داشتن و روانکاری بافت بیرونی سیم بکسل که همیشه در حال سایش است استفاده میگردد. علاوه براین این روغن در نقش پوششی بر روی محیط سیم بکسل قرار گرفته و طناب فولادی را در برابر عوامل محیطی خورنده همچون اکسیداسیون و زنگ زدگی محافظت می نماید. به همین جهت استفاده مستمر از روغن سیم بکسل امری حیاتی در حفظ و نگهداری سیم بکسل ایفا میکند.

حد روانی بک روغن را در اصطلاح ویسکوزیته می نامند ، لذا هرچه روغنی دارای ویسکوزیته پایین تری باشد ، در نتیجه روان تر است. روغن سیم بکسل آسانسور به جهت اینکه دارای حد روانی پایین می باشد بر روی سیم بکسل سر میخورد و تمامی محیط آن را می پوشاند، علاوه بر این میتواند از شیار های موجود در سیم نفوذ نماید.

روغنکاری سم بکسل آسانسور:

معمولا زمان روغنکاری سیم بکسل آسانسور توسط برس و قلمو و همچنین از طریق دمیدن با هوای فشرده یا همان اسپری انجام میپذیرد. در مقاله نحوه روغنکاری سیم بکسل شما میتوانید با روش های مرسوم آن بیشتر آشنا شوید.

قیمت روغن سیم بکسل آسانسور:

همچنان که همه کالاهای وارداتی نتاثر از نوسانات نرخ ارض دچار نوسان و تغییرات قیمت میشوند ، قیمت روغن سیم بکسل آسانسور نیز که برای روغنکاری سیم بکسل و حفاظت از آن بسیار مهم می باشد دچار افزایش گردیده است لذلا پیشنهاد ما بشما خواننده محترم این است که جهت استعلام از قیمت روغن سیم بکسل آسانسور از طریق این لینک با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

روغن مخصوص سیم بکسل:

هرچند در بازار انواع مختلفی از روغن جهت روغنکاری سیم بکسل وجود دارد اما روغن مناسب سیم بکسل که مورد تأیید بوده و میتوان از کیفیت آن اطمینان حاصل نمود روغن گوستاولف با کد T86 می باشد.  روغن مخصوص سیم بکسل

عمر مفید سیم بکسل آسانسور:

هرچند بطور دقیق نمیتوان زمان دقیقی برای انتقضای سیم بکسل تعیین نمود و این موضوع به میزان استفاده و کشش و بررسی عوامل مخرب در حین استفاده از سیم بکسل دارد ولی معمولا عمر مفید سیم بکسل آسانسور بین ۸ تا ۱۰ سال می باشد. باید توجه داشت که این مطلب مانع بازدیدهای دوره ای از تجهیزات آسانسور و بخصوص سیم بکسل آسانسور نمیگردد.

زمان تعویض سیم بکسل آسانسور:

همانطور که در بالا اشاره شد زمان تعویض سیم بکسل آسانسور بستگی به شرایط استفاده از آن دارد ولی بطور کلی در صورت مشاهده هرگون خرابی از جمله پاره گی ، ساییدیگی شدید ، پیچیدگی و یا شکستی ، باز شدن بافت سیم و از این قبیل صدمات بلافاصله می بایستی سیم بکسل تعویض گردد.

برند های تولید کننده سیم بکسل آسانسور:

همانطور که قبلا نیز در مقاله آمده به دلیل محبوبیت و کاربری بالای سیم بکسل سایز ۱۰ شرکت های زیادی در دنیت به تولید این نوع از سیم بکسل می پردازند و آن ها را روانه بازار جهانی و نیز ایران می کنند که در این میان می توان از گوستاولف آلمان ،الفانت کره و کیسوایر کره نام برد.

سیم بکسل آسانسوری شرکت آلمانی با بهره گیری از یک استرند سبز رنگ و متمایز از انعطاف بسیار بالا و هم چنین بسیار مستحکم برخوردار است.

سیم بکسل آسانسوری این شرکت آلمانی دارای طول عمر و کارکرد بالایی می باشد و می تواند انتخابی مناسب را برای شما رقم بزند.

سیم بکسل های آسانسوری با ساختار s19*8 از نوع راست گرد که دارای مغزی فولادی IWRC می باشد، به دلیل مشخصات فنی ذکر شده این نوع از سیم بکسل های آسانسوری دارای مقاومت بالایی در برابر نیروی کششی و هم چنین خمش زیاد می باشد که در آسانسور های هیدرولیک با موتور گیرلسی بسیار کاربرد دارند.

این سیم بکسل آسانسوری در مقابل فشار های زیاد انعطاف پذیری بالایی از خود به نمایش می گذارد و از نظر فیزیکی دچار هیچ گونه تغییر شکل نشده و کاربرد بالایی در ساختمان هایی که طبقات زیادی دارند، خواهند داشت.

علامت Z  مندرج شده بر روی سیم بکسل:

علامت Z  مندرج شده بر روی سیم بکسل ،نشان از جهت تابیدن کلاف ها از چپ به راست را دارند که اصطلاحا راست بافت نامیده می شود و اگر معکوس بتابند(از راست به چپ) با علامت S روی سیم بکسل نشان داده می شوند که اصطلاحا چپ بافت نام گذاری می شوند.

با توجه به اینکه سیم بکسل های یک طرفه بدلیل میل آن ها به باز شدن و شل شدن بافت و رشته ها از آن ها نباید در بلند کردن بار (جرثقیل‌های سقفی) استفاده شود و کاربردی در این زمینه نخواهند داشت.به همین دلیل از سیم بکسل صلیبی راست بافت و چپ بافت استفاده می شود. زیرا این نوع از سیم بکسل دوطرفه در برابر نیروی کششی زیاد بسیار مقاوم خواهند بود.

سیم بکسل آسانسور گوستاولف آلمان:

همانطور که در سطر های پیشین این مقاله در رابطه با علامت تمایز سیم بکسل گوستاولف آلمان صحبت شد، دارای یک خط سبز رنگ ممتد بوده که کمک شایانی به نصب کننده می کند تا سیم بدون تاب نصب شود.

نکته قابل توجه این است که این سیم بکسل هیچ گونه نواری با عنوان Made In Germany یا Made In Gustav Wolf نداشته و در صورت رویت این عناوین متوجه شوید که سیم بکسل ساخت شرکت آلمانی نبوده و ساخت چین است.

هم چنین از مشخصات ظاهری دیگر این سیم بکسل رنگ آن است که خاکستری رنگ می باشد و چنانچه رنگ طلایی داشتند، باز نشان دهنده تقلبی بودن آن می باشد.

آخرین علامت ظاهری که می تواند شما را در تشخیص اصل بودن این مدل از سیم بکسل یاری رساند این است که سیم بکسل هایی که دارای مغزی کنفی هستند از یک رشته نخ سبز رنگ به شکل تور ماهیگیری برخوردار بوده که در وسط مغزی کنف پیچیده شده است و این خصیصه در مدل تمام فولادی موجود نمی باشد.

مشخصات فنی سیم بکسل آسانسور گوستاولف:

سیم بکسل گوستاولف با بهره گیری از استاندارد جهانی DIN3062 تولید و عرضه می گردد.مشخصات فنی هر سیم بکسل که شامل سایز، نوع هسته، نوع بافت و جهت تاب می باشد، نشان دهنده استاندارد بودن محصول بوده که در سیم بکسل گوستاولف نوع هسته از مغزی کنف است، کنف موجود در آن کاملا طبیعی می باشد و تنها در منطقه خاصی از افریقا یافت می شود.دلیل اصلی وجود این نوع مغزی همانطور که قبلا نیز گفته شده، چرب کردن سیم به صورت پیوسته و مداوم می باشد.

سیم بکسل گوستاولف آلمان اصل:

با توجه به مطالب یاد شده در بالا شما میتوانید جهت خرید سیم بکسل گوستاولف آلمان اصل، با اطمینان با کارشناسان فروش شرکت سیم بکسل بناگستر تماس حاصل نموده و استعلام قیمت نمایید.

سیم بکسل گوستاولف چین:

یکی از پرفروش ترین سیم بکسل های آسانسوری در ایران این نوع از سیم بکسل است که در ادامه مشخصات فنی آن برای شما عزیزان آورده شده است.

نام کالا: سیم بکسل گوستاولف

برند :گوستاولف

GUSTAV WOLF

جنس : فولاد

کشور سازنده : چین

نمره : ۱۰

استاندارد: DIN3062

سیم بکسل گوستاولف چین

کاربرد اصلی این سیم بکسل برای آسانسور های کششی می باشد.مغزی موجود در مرکز سیم بکسل از جنس کنف و ساختار تشکیل دهنده آن به صورت طناب های فولادی است که مطابق با استاندارد DIN3062 تولید و در بازار جهانی توزیع می گردند.

سیم بکسل گوستاولف چین در دو نوع تولید و عرضه می گردد، نوع اول سیم بکسل گوستاولف چین درجه یک می باشد که کاملا زیر نظر شرکت اصلی (گوستاولف آلمان) بوده و بدین جهت دارای ساختاری با کیفیت می باشد. نوع دوم که صرفا مد نظر کسانی می باشد که قیمت تمام شده پائین را خواهانند، سیم بکسل گوستاولف چین درجه دوم بوده که در چین توسط کارخانه های سیم بکسل سازی تولید می شود. بدلیل عدم نظارت شرکت آلمانی، کیفیت پائین و به تبع آن قیمت خیلی کمتری نسبت به نوع اول دارد.

متاسفانه امروزه در بازار ایران به دلیل شرایط بد اقتصادی یا هر دلیل دیگری که هیچ کدام قابل توجیه برای فریب دادن مشتریان نمی باشد، اجناس تقلبی می باشد که در تمامی اصناف همینطور صنف قطعات آسانسور از جمله سیم بکسل به وفور یافت می شود. این عدم رو راستی با مشتریان به دو دلیل توسط فروشندگان ایجاد می گردد، یا می خواهند عیب و ایراد جنس نمایان نشود و یا می خواهند قیمت واقعی اجناس پنهان بماند. نگه داشتن مشتری با هر ترفندی و از دست ندادن آن حتی با گفتن دروغ، کاری است که مطمئنا عاقبتی نخواهد داشت.اگر در بازار و در افکار مردم از بازار اعتماد جایی نداشته باشد، مسلما نه به نفع بازاری است و نه به نفع مشتریانی که اطمینان از آن ها سلب شده است.

روش های تشخیص سیم بکسل اصل:

یکی از روش های مهم تشخیص که در قسمت های قبلی این مقاله نیز عنوان شد ،وجود نخ سبز رنگ خاص گنجانده شده در مغزی کنف سیم بکسل می باشد. باید دقت داشته باشید که هیچ گونه کلمه ای به روی نوار در سیم بکسل اصل این شرکت آلمانی درج نمی شود و اگر با کلمه GUSTAV WOLF رو به رو شده اید، یقین بدانید که این سیم بکسل برای شرکت چینی می باشد. در نتیجه صرفا وجود رنگ سبز یا نوشتن کلمه ذکر شده در بالا نمی تواند حجتی بر اصل بودن این سیم بکسل آسانسوری باشد.

روش بعدی گمراه ساختن مشتریان وجود داغی یا برجستگی علامت سیاه رنگ GW یا GUSTAV WOLF بر روی یک یا هر دوطرف از رول چوبی سیم بکسل می باشد که این کار با کمال تاسف توسط خود فروشندگان انجام می گیرد و موجب فریب دادن مشتریان در تشخیص اصل بودن سیم بکسل می شوند.

فروش سیم بکسل آسانسور :

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله حتما تا به حال فهمیده اید که سیم بکسل، نقش بسیار مهمی در آسانسور را بر عهده دارد. از این رو فروشندگان و شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور نگاه بسیار ویژه ای به این قسمت مهم دارند و با دادن اطلاعات کافی حتما باید خریداران را ابتدا با نقش مهمی که ایفا می کنند آشنا کنند و در ادامه نیز با انتخاب درست در جهت نوع کاربری، آن ها را یاری رسانند.

امروزه در اوضاع پر فراز نشیب بازار، تاثیر نوسانات قیمت ارز بر روی قیمت انواع سیم بکسل و بخصوص سیم بکسل های پر فروشی همچون سیم بکسل های آسانسوری بسیار قابل توجه است و با اینکه تعداد انگشت شماری کارخانه در داخل ایران اقدام به ساخت سیم بکسل می نمایند ولی باز هم برای تأمین مفتول های آن به خارج و بخصوص کشور چین وابسته می باشند ، به همین جهت تغییرات و نوسانات ارز بر روی کالای پر مصرف سیم بکسل بسیار تأثیرگذار می باشد.

در پایان این مقاله ضمن آرزوی موفقیت برای شما خواننده گرامی ،  اعم از صنعتگران عرضه تجهیزات لیفتنگ و یا سازندگان تجهیزات آسانسور و یا حتی مصرف کنندگان خانگی آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی، امیدواریم که اطلاعات ارائه شده که بخشی از آن حاصل سالها تجربه مجموعه سیم بکسل بناگستر بوده و نیز بخشی دیگر از آن براساس گرداوری بهترین اطلاعات از همکارانمان چه در فضای مجازی و خارج از آن می باشد مورد توجه قرارگرفته باشد.

سیم بکسل آسانسور ایرانی:

در حال حاضرشرکت هایی هستند که براساس استانداردهایی معمول سیم بکسل آسانسور و توسط مفتول های چینی اقدام به تولید انواع سیم بکسل از جمله سیم بکسل آسانسور مینمایند ، با این وجود توصیه میگردد جهت خرید سیم بکسل حتما نمونه ای از آن را به آزمایشگاه برده و تحت کشش قرار دهید تا از کیفیت ساخت آن اطمینان حاصل نمایید.

سیم بکسل آسانسور قیمت:

در حال حاضر بدلیل مشکلات در واردات کالا از جمله کالای پرفروشی همچون سیم بکسل آسانسور ، نوسانات قیمت ارض و مواردی از این دست ، باعث گردیده است که سیم بکسل آسانسور قیمت ها ثابت نباشد، جهت استعلام قیمت میتوانید از طریق این لینک با کارشناسان فروش شرکت سیم بکسل بناگستر تماس حاصل فرمایید.

قیمت سیم بکسل نمره ۱۰ آسانسور:

سیم بکسل نمره ۱۰ آسانسور پر فروش ترین نوع سیم بکسل آسانسور می باشد ، لذا جهت استعلام قیمت سیم بکسل نمره ۱۰ آسانسور خواهشمند است از طریق این لینک با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.

قیمت انلاین سیم بکسل:

با توجه به نوسانات قیمت بازار قابلیت ارائه قیمت آنلاین سیم بکسل از این سایت برداشته شده و پیشنهاد میگردد جهت استعلام قیمت از طریق این لینک با کارشناسان فروش این شرکت ارتباط برقرار فرمایید.

بهترین سیم بکسل آسانسور:

بهترین سیم بکسل آسانسور که در حال حاضر پر فروش ترین برند سیم بکسل در ایران می باشد برند گوستاولف آلمان بوده ، هرچند با توجه به مشکلات واردات پیدا کردن این سیم بکسل ولو با قیمت بالا نیز مقدور نمی باشد و وجود کالاهای فیک چینی در بازار با نام گوستاولف خریداران بهترین سیم بکسل ایران را دچار سردرگرمی نموده است. شرکت بنا گستر این اطمینان را به خریداران خود می دهد که میتوانند سیم بکسل گوستاولف اصل را خریداری نمایند.

وارد کننده سیم بکسل آسانسور:

شرکت سیم بکسل بناگستر بعنوان بزرگترین تأمین کننده تجهیزات جابجایی بار ، یکی از وارد کنندگان اصلی سیم بکسل آساسنور می باشد. مشتریان محترم می توانند با اطمینان خاطر از نوع برند و کیفیت سیم بکسل اقدام به خرید سیم بکسل اصل و با کیفیت نمایند.

سرتیفیکیت سیم بکسل اسانسور

تامین سیم بکسل:

شرکت سیم بناگستر آمادگی دارد جهت تامین سیم بکسل ، بصورت عمده و جز با شرکت ها و صاحبان حرفه آساسنور قرارداد منعقد نماید. تضمین اصالت کالا و شرایط پرداخت مناسب از مزایای این قرارداد خواهد بود.

اجرت تعویض سیم بکسل آسانسور:

اجرت تعویض سیم بکسل اسانسور با توجه به حجم کار یعنی تعداد طبقات آسانسور و نوع موتور و شرایط محیطی متفاوت است ، لذا جهت استعلام قیمت خواهشمند است با کارشناسان فنی شرکت سیم بکسل بناگستر از طریق این لینک تماس حاصل فرمایید.

 

 

سیم بکسل فایفر سیم بکسل کیس وایر سیم بکسل گوستاو ولف چین
  سیم بکسل فایفر آلمان : سیم بکسل کیس وایر کره : سیم بکسل الفانت کره : گوستاو ولف آلمان :

توصیه: کلیه برندهای دارای سرتیفیکیت و نمونه ای از این گواهینامه ها در زیر قابل مشاهده می باشد:

photo_2016-05-21_13-13-39 photo_2016-05-21_13-13-22
گواهینامه تأییدیه کیفیت سیم بکسل کیس وایر گواهینامه تأییدیه کیفیت سیم بکسل الفانت

مشخصات فنی:

سیم بکسل ۸X19(s)+FC  مغزی کنفی ,سیم بکسل وارینگتون(Warrngton):

 
سیم بکسل ۸X19(s)+FC  مغزی کنفی

سیم بکسل وارینگتون(Warrngton)

جدول مشخصات فنی

نمونه ای از آزمایش کشش سیم بکسل توسط آزمایشگاه متالوژی دانشگاه شریف: 

آزمایش کشش سیم بکسل
آزمایش کشش سیم بکسل

 

سیم بکسل آسانسور از رده ۱۹*۶ با بافت سیل که بعنوان سیم بکسل هایی با مقاومت کششی بسیار بالا و محدوده کاربری وسیع معرفی می­شوند. این نوع از سیم بکسل بصورت مغزی کنفی FC fibre core و نیز مغزی فولادیIWRC Independent wire rope core موجود می­باشد. نوع بافت و ساختار این سیم بکسل به شکلی است که مقاومت کششی  و مقاومت سایشی بیشتری را پوشش می­دهد بنحوی که در غیراینصورت می بایست از سیم بکسل ضخیم تری جهت اهداف بار برداری استفاده شود.

محدوده کاربردها :

این سیم بکسل علاوه بر آسانسور در موارد زیر نیز قابل استفاده می­باشد:

۱- سیم بکسل ۱۹*۶ جهت، حفاری بعنوان سیم بکسل حفاری- drilling ropes

۲- سیم بکسل ۱۹*۶ جهت، اسلینگ سیم بکسل – Wire rope slings

۳- سیم بکسل ۱۹*۶ جهت، سیم بکسل جرثقیل – Crane rope

۴- سیم بکسل ۱۹*۶ جهت ، سیم بکسل بالابر – Hoist rope

۵- سیم بکسل ۱۹*۶ جهت، معادن شن و ماسه – Sand, coring and swabbing lines

۶- سیم بکسل ۱۹*۶ جهت ، میادین نفتی – Oil field

۷- سیم بکسل ۱۹*۶ جهت ، صنایع ماهیگیری – Fishing rope

سیم بکسل آسانسور رده FC-8*19S  , FC-8*19W

سیم بکسل ۱۹*۸ با بافت معمولی و سیل ( Seal) از رده سیم بکسل آسانسور محسوب می شود .

فهرست